דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן פאסאט תהיה (רק) סטיישן, עם 100 ק"מ חשמליים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן פאסאט חדשה תיחשף בחודש הבא
  • עם מנועי דיזל, בנזין והיברידי-נטען
  • הפעם היא לא צפויה להגיע לישראל

מסרבת להיכנע: אחרי למעלה מ-50 שנות ייצור, במהלכן נמכרו כ-30 מיליון יחידות ברחבי העולם, פולקסווגן תציג בקרוב דור חדש ותשיעי במספר לפאסאט. אבל, רק בתצורת סטיישן, ללא תכניות לשיווק בארה"ב וללא הנעה חשמלית מלאה. הייצור יחל בחודשים הקרובים במשותף עם סקודה סופרב החדשה בברטיסלבה, סלובקיה. שיווק באירופה מתוכנן לרבעון הראשון של 2024, ולישראל היא לא תגיע.

בשלב זה מסתפקת פולקסווגן בחשיפת נתונים חלקיים ותמונות תחת מעטה הסוואה מלא, שמאפשר בכל זאת לזהות כי הסבכה הקדמית ויחידות התאורה יהיו צרות מבעבר, כאשר לרוחב החזית ימתח פס מואר, בדומה לטיגואן ולגולף הנוכחיות.

לדברי היצרנית, הפאסאט סטיישן החדשה תהיה ארוכה ב-14 ס"מ מקודמתה ועם בסיס גלגלים ארוך יותר (אך לא פירטה בכמה בדיוק). אלה צפויים להעניק עוד 5 ס"מ במרווח לרגלי הנוסעים מאחור ולתוספת של 40 ליטרים לתא המטען שיציג כעת נפח עצוןם של 690 ליטרים.

מה עוד צריך לדעת: בפולקסווגן מצהירים כי הפאסאט תהיה נוחה מאי פעם בנסיעות ארוכות, בין היתר הודות לבולמי זעזועים אדפטיביים חדשים עם שסתומים כפולים, ומערכת שמתאימה עצמאית את השיכוך לכל בולם בנפרד בהתאם לניתוח נתוני ההאצה, הבלימה וההיגוי. לדברי היצרנית, חל שיפור גם בבידוד הרעשים, ובנוסף יוצעו כאופציה מושבי נוחות עם כוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי.

היצע יחידות ההנעה יכלול את המגוון המוכר, לרבות מנועי בנזין עם סיוע היברידי-מתון, מנועי דיזל ויחידת הנעה היברידית-נטענת חדשה, עם טווח נסיעה נקי מזיהום של 100 ק"מ, נתון כמעט כפול מזה של הדגם היוצא. בפולקסווגן מבטיחים טעינה ביתית מהירה יותר וגם טעינת DC מהירה, לראשונה בפאסאט.

בתא הנוסעים תציע פולקסווגן מסך מגע חדש בגודל "12.9 (אופציה ל-"15), עדיין עם משטחי מגע לשליטה בעוצמת השמע ובטמפרטורת המיזוג, אך כפתורי המגע על גלגל ההגה פינו את מקומם לכפתורים פיזיים - "על פי משוב שהתקבל מלקוחות", כך פולקסווגן. עוד תוצע אופציה לתצוגה עילית ולתאורת מטריקס-לד עם טווח הארה של 500 מטרים.

מה אנחנו חושבים: הבשורה המעניינת באמת של פולקסווגן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא לא הפאסאט, אלא ה-ID.7 החשמלית שתתפוס בשנים הקרובות את מרכז הבמה ותתחרה בדגמים כמו יונדאי איוניק 6 וטסלה מודל 3. הפאסאט אמנם תמשיך, הודות למאמצי הפיתוח שכבר הושקעו בדור הבא של סקודה סופרב; אך למרות השיפורים הטכנולוגיים המתבקשים, הבחירה בתצורת סטיישן בלבד - ואיתה גם הויתור על השוק האמריקאי החשוב (ועל הדרך גם על הישראלי) - מלמדים מהו סדרי העדיפויות הנוכחיים של פולקסווגן. והפאסאט ממש לא נמצאת שם בדירוג גבוה.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. צ'מפיון מוטורס 
    אילן, 13-07-2023

    אני סומך על היבואן שיתמחר את הרכב כמו מרצדס S קלאס וימשיך להחריב את המותג בארץ

    סגור תגובה

  • 2. ככה עושים כתבה?! 
    חן, 14-07-2023

    כתב רכב שמעז להוציא מהמקלדת "השוק האמריקאי החשוב" בהקשר של VW Passat ראוי שיוותר על המקצוע! אין שום קשר (אבל שום קשר) בין הפאסאט האמריקאית (שייצורה הופסק ב 2019) לפאסאט האירופאית שייצורה ממשיך. שום קשר.
    היצרן בחר לוותר על תצורת הסדאן כי, מה לעשות, באירופה סדאן לא תופס, אלא רק סטיישן. היבואן הישראלי (צ'מפיון מוטורס) כמובן שלא ידאגו לייבא את הפאסאט האיכותית אלא יתמידו בטמטומם להביא את האחות הצ'כית הנחותה במחיר שלא מבייש Mercedes C-Class.

    סגור תגובה

  • 3. Id7 גדוםה בהרבה מטסלה 3 
    ע, 14-07-2023

    יכולה מבחינת גודל לתת פייט לטסלה s שיררה יותר

    סגור תגובה

חזור למעלה